fbpx

7 trendů digitálního marketingu, které ovládnou rok 2019

Rok 2018 se nesl ve znamení navazování na trendy sociálních médií z roku 2017 a jejich rozšiřování. Byli jsme svědky jistého nárůstu zájmu o oblast rozšířené reality, zvýšení významu video obsahu a marketingu skrze influencery. Ale teď, když je rok 2018 za námi, je na místě se ptát: „co pro nás má připraveného rok 2019?“ Zatím si nemůžeme být zcela jistí, můžeme si ale dovolit několik předpovědí. Podívejme se na ně v následujícím textu blížeji a zkusme si představit, jak by mohl stále se měnící svět digitálního marketingu vypadat za několik měsíců.

Vzestup chytrých reproduktorů

Zařazení tohoto bodu na seznam se může zdát překvapivé, nenechte se ale zmýlit. Chytré reproduktory jako Amazon Alexa, Google Home a Apple HomePod v minulých letech rozvířily vody trhu se spotřební elektronikou. A uživatelé je milují: 65 % majitelů chytrých reproduktorů říká, že by se již k životu bez svého hlasem ovládaného asistenta nechtěli vrátit. Jak ale výše uvedené souvisí s digitálním marketingem? Je pravděpodobné, že budeme stále častěji vídat online aplikace využívající hlasu a audio obsahu obecně. Cílem bude samozřejmě konzumenty tohoto obsahu vychovat k co nejpravidelnějšímu poslechu. Lze potom logicky očekávat, že v tomto prostoru a na těchto platformách uslyšíme i více reklam. Motivace k monetizaci tu bude zkrátka vždy. Není vyloučené, že Amazon, Google a Apple si pro tento účel zřídí vlastní platformy, aby usnadnili prodej a nákup reklamního prostoru. Představte si AdWords, jen pro Google Home.

Internet dožene televizi

Výzkumy ukazují, že internet dožene v roce 2019 televizi z hlediska počtu sledovaných hodin. V roce 2019 budou podle výzkumné studie lidé trávit 2.6 hodiny denně online a 2.7 hodiny sledováním online videa. Průměrně 45 minut z celkové času na internetu bude potom připadat na sledování videa na mobilních zařízeních. Z výše uvedeného lze dovodit, že v roce 2019 budou firmy investovat méně prostředků do televizních reklam a více do webového videa, sociálních médií a inzerce na webu. Co ta vaše?

Hlubší integrace sociálních médií do dalších služeb

Sociální média budou pokračovat ve své integraci do aplikací třetích stran. Příkladem budiž možnost přihlášení se do služeb třetích stran prostřednictvím Facebook nebo LinkedIn účtů, případně jiné sdílení dat. Lze očekávat, že tento trend bude pokračovat a platformy sociálních médií se ještě více propojí s dalšími službami. Aplikace sociálních médií budou sdílet více svých dat se svými uživateli a vytvoří spolu s produkty třetích stran mnohem kompaktnější zkušenost. Tento přístup pomůže sociálním sítím udržet si svoji dominanci, získat více informací o svých uživatelích a poskytovat lepší služby pro menší weby a aplikace.

Živé video bude pokračovat v růstu

Není tajemstvím, že uvedení živých video přenosů ze strany YouTube, Facebooku a Instagramu v letech 2016, 2017 a 2018 mělo opravdu velký dopad. Např. právě rok 2016 zaznamenal 80 % nárůst uživatelů sledujících živé video oproti roku předcházejícímu. Důvodem byl více než pravděpodobně právě nástup moderních streamovacích služeb. Nebuďte se svým brandem pozadu a naskočte do vlaku živého videa. 67 % diváků živého vysílání říká, že si pravděpodobněji zakoupí lístek na koncert nebo navštíví jinou událost, pokud předtím viděli nějakou podobnou v podobě živého vysílání. Ba co víc, 45 % diváků online přenosů je ochotno za živý přenos akce s jejich oblíbeným sportovcem, týmem nebo umělcem platit. Zkuste se podívat na Facebook Live infografiku a uvidíte sami.

Video obsah (a video reklamy) budou pokračovat v růstu

Stejně jako živé videopřenosy, i tradiční video obsah bude nadále růst. Celá řada studií počítá s tím, že streamování videa bude v roce 2019 zodpovědné za plných 85 % veškerého internetového provozu. Navíc platí, že 54 % uživatelů internetu již pravidelně sleduje video na různých platformách sociálních sítí alespoň jednou měsíčně. Toto číslo se bude s největší pravděpodobností v dalších letech dále zvyšovat. Spolu s růstem videa pozorujeme i navyšování objemu video reklam. 65 % zobrazení reklam na Instagramu bylo výsledkem sledování video obsahu a opět lze očekávat, že i tomto roce budeme sledovat růst tohoto čísla.

Marketéři by měli v roce 2019 rozhodně zvážit přidání videa do své strategie pro sociální sítě. Způsoby, kterými lze toto předsevzetí naplnit, jsou rozmanité. Může jít o vysílání reklam na YouTube nebo Instagramu, tvorbu vlastního video obsahu nebo třeba o spolupráci s influencery v podobě product-placementu či propagaci vašich produktů v jejich videích.

Chatboti se stanou normální věcí

Lze očekávat, že v roce 2019 se bude růst týkat i chatbotů, a ti budou z pohledu zákazníků vypadat stále „normálněji“. Jinými slovy: nepůjde o žádnou žhavou novinku, nástroj bude ale stále rozšířenější a použitelnější. V roce 2019 se s chatboty setkáte nejčastěji při objednávání pizzy, výběru mobilního tarifu nebo třeba při bookování hotelového pokoje. Chatboti umožní všechny tyto akce bez toho, aby si zákazník musel stahovat nějakou konkrétní aplikaci. Nadcházející dominanci chatbotů potvrzují i data z průzkumů. Podle studie LivePerson přijímá chatboty negativně pouze 19 % lidí z 5000 dotazovaných. Plných 33 % k nim má navíc vztah vyloženě pozitivní a 48 % na ně zatím nemá vybudovaný názor.

Udržte si náskok a pusťte se do vývoje chatbota i pro váš brand. Není to příliš náročné a chatbot může v konečném důsledku znamenat rozdíl mezi úspěšně uzavřeným obchodem a ztraceným zákazníkem, zvláště pokud jde o doručování jídla, kde se chatboti budou prosazovat především.

Vzestup CEOs sociálních médií

V éře fake news je důležité, aby CEOs a další vrcholní manažeři sociálních médií veřejně vystupovali. Zvyšuje se tím reputace společnosti, pomáhá se budovat důvěra uživatelů, a navíc se brand stává atraktivnější pro zájemce o zaměstnání. Podle dat zveřejněných na OkToPost, v roce 2016 byla na sociálních sítí aktivních pouze 40 % CEOs a 70 % z nich navíc používalo pouze LinkedIn. Lze ale očekávat, že toto číslo bude narůstat spolu s tím, jak tradiční média ztrácí důvěru a lidé budou chtít slyšet zprávy přímo ze zdroje. Existuje řada způsobů, jak se mohou CEOs nechat slyšet. Patří mezi ně postování na firemních blogu, na LinkedInu či tweetování z osobního účtu.

Nechť se budoucnost ukáže

To je tedy sedm trendů digitálního marketingu, které budou hrát v roce 2019 prim. I když už je rok 2019 v plném proudu, využijte tyto informace k tomu, abyste skrze veškeré změny provedli svoji firmu co nejlépe.

Close Menu