fbpx

9 nejlepších praktik v PPC pro rok 2019

Již máme druhou polovinu roku 2019, změny a úpravy je možné provést vždy, tu nejlepší možnost ke zlepšení výkonnosti nabízí implementace zbrusu nových funkcí a nových idejí. Co byste tedy měli v tomto roce vyzkoušet, pokud to ještě neděláte?

1. Využívání nových funkcí v Google Ads

Do 25. října 2018 museli všichni inzerenti přepnout na nový seznam Ad Experience report. Tato změna potom zavádí celou řadu prvků, které jsou díky ní k dispozici. Nepřehlížejte je.

  • Rozšíření možností propagace (Promotions extensions). Produkty se slevou v podobě přímé částky nebo v podobě procentuální části mohou být u uživatelského účtu aplikovány až na úroveň reklamních skupin. Jedná se o skvělou možnost pro inzerenty, kteří využívají k propagaci sitelink odkazů nebo reklamy typu „ad copy“. Takto rozšířená propagace je velmi výrazná a profituje z „kupónového vzhledu“.
  • Zvýšení nastavení bidování pro reklamy s rozšířením pro telefonický kontakt může napomoci tomu, aby tyto reklamy byly ještě úspěšnější. Zkontrolujte proto počet impresí i telefonátů, které z nich plynuly a posuďte sami, zda je zvýšení na místě.
  • Streamujte jinde (Outstream video campaigns). Video reklamy pro mobilní zařízení v síti partnerských webů a aplikací mimo Google a Youtube mohou kampani výrazně pomoci.

2. Testujte nové platformy

Testování nových placených kanálů je jednou z nejdůležitějších praxí, které je třeba si osvojit. Dívejte se v roce 2019 dále než jen na Google, Bing nebo Facebook. Jsou i další platformy, které stojí za to vyzkoušet:

  • LinkedIn – nejrelevantnější cíl pro „byznysové“ cílení reklamy.
  • Pinterest – míří vámi nabízené zboží nebo služby především na ženy? Potom se jedná o platformu přesně pro vás.
  • SnapChat – jsou-li vaší cílovou skupinou mladí lidé ve věku od 13 do 35 let, SnapChat je právě pro vás.

3. Preference mobilních zařízení

Již několik let sledujeme nárůst podílu mobilních zařízení na celkovém objemu vyhledávání. Dnes jsme dospěli do situace, kdy je cílení právě na tato mobilní zařízení nutností. Google Ads i např. Bing Ads nabízí ve svých rozhraních přehledné porovnání objemu kliknutí i konverzí podle jednotlivých typů zařízení. Pečlivě si zanalyzujte tato důležitá data a upravte své kampaně podle nich. Pro jistotu však začněte nejprve s malými změnami, abyste dobře pochopili mechanismy, které tyto změny spustí.

4. Spojení definice publika a vyhledávání

Po nějakou dobu mohli inzerenti ve vyhledávačích pracovat pouze s klíčovými slovy. Nyní ale mají novou možnost definovat i cílové publikum na základě demografických a dalších údajů. Ve vyhledávačích Bing i Google je v roce 2019 záhodno tyto funkce vyzkoušet.

  • Detailní demografie: Svobodný/á, nebo ženatý/vdaná? Děti, nebo bezdětný/ná? Vlastní, či nevlastní dům? Jaké má vzdělání? Jaký má příjem?
  • Chování na trhu: Vyhledávací dotazy a další online chování může poskytnout signály o dalších úmyslech.
  • Remarketing: Údaje o předchozích návštěvách).
  • Nové funkce se samozřejmě mohou objevit i v průběhu roku, nezapomeňte proto být ve střehu neustále.

5. Naučte se používat skripty

Pro manažery PPC kampaní může být užitečné naučit se vytvářet ve svém Google Ads účtu zautomatizované činnosti za použití skriptů. Ponoření se do světa skriptů se může zdát ze začátku obtížné, na internetu ale naleznete mnoho užitečných rad a návodů, stejně jako předpřipravených skriptů. Stejně tak Google sám pořádá nejrůznější workshopy apod. Stojí za to se se skripty seznámit!

6. Přípravy na hlasové vyhledávání

Hlasové vyhledávání sice zatím nehraje prim, je ale důležité být připraven na věci budoucí. Připravte proto své reklamy tak, aby odpovídaly na to, co lidé používající hlasové vyhledávání chtějí! I detaily o nastavení kampaní pro hlasové vyhledávání je na nejrůznějších webech dobře a podrobně popsáno. Kontrolujte svá nastavení průběžně a přidávejte klíčová slova podle aktuální situace.
Typickým dotazem je „hledám restauraci, která je poblíž mě“. Vytvořte proto dobrou reklamu s užitečnou vstupní stránkou obsahující informace o otevírací době, možnostech parkování apod.

7. Zrevidujte svůj rozpočet na rok 2019

Před začátkem roku nezapomeňte projít svůj rozpočet a upravit jej podle aktuální situace. Berte v potaz především následující:

  • Které dosavadní kampaně byly úspěšné, s pozitivním ROI?
  • Existuje nějaký další traffic, který by mohl výsledky těchto kampaní ještě vylepšit?
  • Je možné do nich přesunout prostředky z méně úspěšných kampaní nebo kanálů?
  • Můžete vložit do reklamních kampaní další prostředky?

8. Zamyslete se nad způsobem reportování

Používáte stejné reporty již několik let? Možná je čas na změnu. Projděte si PPC metriky, které berete v potaz a zkuste k nim přidat nové nebo nahradit ty nevyhovující. Google i Bing přepracovaly své přehledy, zařiďte se podle toho.
Při přemýšlení o způsobu reportování se ptejte především na následující otázky:

  • Používám vůbec ta či ona data?
  • Je daná informace reálně využitelná?
  • Jaké nové metriky systém nabízí?

9. Nespoléhejte se jen sami na sebe

Zdá se vám, že vaše PPC kampaně nikam nevedou? Zkuste se poradit. Zdrojů rad a nápadů je nepřeberné množství! Čtěte e-booky, sledujte autority na Twitteru, hledejte weby a berte si z nich ponaučení.

Close Menu