fbpx

Collaborative Ads startují naostro

První čtvrtletí letošního roku se pomalu chýlí ke konci, na poli internetové reklamy se ale pořád něco děje. Jednou z nejvýznamnějších událostí posledních týdnů je ostrý start tzv. Collaborative Ads na Facebooku. O co konkrétně se jedná, pro koho je tento reklamní formát určený především a jaká jsou jeho specifika se dozvíte z následujícího textu.

Základní ideou formátu Collaborative Ads je spolupráce brandu a retailových obchodníků, kteří produkty dané značky prodávají. Celý systém funguje tak, že obchodník při přípravě svého produktového katalogu ponechá určitou jeho část k použití pro spolupracující značku. V tomto segmentu se potom budou zobrazovat dynamické reklamy partnerské značky na produkty, které má obchodník v nabídce. Pokud uživatel na takovou reklamu klikne, dostane se na stránky obchodníka a bude moci produkt skutečně zakoupit.

Výhody tohoto nového formátu jsou zřejmé, jde především o ještě přesnější cílení na uživatele, u kterých je pravděpodobnost dokončení nákupu nejvyšší. Pro maloobchodníky je potom zajímavý i potenciální nárůst návštěvnosti. Těžit z něj však budou všechny strany, obchodník, brand i zákazník.

Je na místě zmínit, že zobrazované reklamy má obchodník zcela pod kontrolou a vždy podléhají jeho povolení. K dispozici bude mít obchodník i všechny údaje potřebné k tomu, aby mohl kampaně správně zanalyzovat a vyhodnotit. Bude tak mít jasno v tom, jak mu spolupráce s danou značkou pomohla nebo naopak nepomohla.

Podíl nakupování přes internet stále roste a v blízké době nehodlá v tomto růstu zastavit. Každý další nástroj, který obchodníkům a značkám pomůže v přístupu k zákazníkům se může stát důležitou součástí jejich budoucího úspěchu. To je i případ Facebook Collaborative Ads, který se rozhodně vyplatí věnovat pozornost.

 
Close Menu