fbpx

Důležitá role v PLA kampani: Cenové nabídky

V předposledním článku o ovlivnění podílu zobrazení PLA kampaně se podíváme na čtvrtou možnost optimalizace, ovšem řekněme, že tato možnost je velmi zásadní a pouhou změnou čísel můžete docílit mnohého.

Cenové nabídky

Jak bylo již uvedeno, tak cenová nabídka vstupuje do hodnocení reklamy. Jak se hodnocení reklamy vypočítává, to Google Ads popisuje následovně.

Hodnocení reklamy: “Tento výpočet zahrnuje vaši cenovou nabídku, měření očekávané CTR, relevance reklamy, dojmu ze vstupní stránky a dalších faktorů v okamžiku aukce.”
Z logiky věci tedy vyplývá, že cenová nabídka je pouze z jedním faktorů pro ovlivnění aukce reklamy. S vyšší cenovou nabídkou se musí ztotožnit e-shopy, které ignorují chyby a varování v Google Merchant Center – buď nemají kapacity na jejich řešení, nebo je považují za nepodstatné. Takže co se týče PLA kampaní, nemůžete lepším způsobem ovlivnit jejich výkon, než dodáním kvalitních dat do XML Feedu. Pokud toho nejste schopni, budete logicky za prokliky platit více peněz, jelikož pro lepší zobrazování vašich reklam nemáte lepší možnost než navýšení cenové nabídky.

Jak ovšem v PLA kampaních vysledovat, zda je stanovená nabídka příliš nízká, či naopak vysoká, když dva výše uvedené sloupce neovlivňuje pouze cenová nabídka a navíc když v PLA kampaních nelze sledovat průměrnou pozici reklamy? Můžeme si pomoci statistikou aukcí, kterou najdete na kartě Souhrn. Jednak zde uvidíte podíl zobrazení vašich reklam, ale co víc, také míru překrytí a podíl s vítězným zobrazením. Pokud si tedy poznačíte tyto údaje či rovnou stáhnete a uložíte celou tabulku za vámi vybrané období, tak ji můžete po uplynutí alespoň 7-14 dní zkontrolovat, zda měla úprava cenové nabídky patřičný efekt a zda nyní dosahujete lepšího hodnocení. Výhodou je, že si můžete zobrazit statistiku aukcí jen pro vybranou reklamní sestavu, což bych doporučil v případě, že používáte více reklamních sestav, a pokud některé z vašich reklamních sestav za období 30 dnů dosahují ceny v rámci tisíců korun.

Míra překrytí: “Míra překrytí ukazuje, jak často zaznamenala zobrazení reklama jiného inzerenta ve stejné aukci, kde je zaznamenala i vaše reklama.”

Podíl s vítězným hodnocením: “Podíl vítězných zobrazení uvádí, jak často byla vaše reklama v aukci hodnocena lépe než reklama jiného inzerenta nebo se zobrazila na úkor někoho jiného.”

Nabídky můžete nastavit v rámci reklamních sestav, záleží však, jaká hodnota se propíše do skupin produktů. Ve vybrané reklamní sestavě na kartě skupiny produktů následně uvidíte vámi vytvořenou hierarchii, v rámci které mají přednost napevno zadané ceny ve zvoleném políčku. Pokud v tomto členění nabídku nezměníte, tak zde platí defaultně nastavená cena v rámci skupiny produktů.

A je tu ještě jedna možnost, jak můžete ovlivnit nabídky, tak i výkon PLA kampaně. V praxi je to dosti podceňovaná možnost, kterou si podrobněji popíšeme v posledním článku tohoto seriálu.

Close Menu