fbpx

Google opět rozšířil počet znaků pro textové inzeráty

S tím, jak se mění zařízení, na kterých sledujeme internetový obsah, i způsob jakým tak činíme, mění se i způsob, jakým je nám servírován. Ani reklama není výjimkou a poskytovatelé reklamy tak musí čas od času přijít s novinkami, které jejich zákazníkům umožní na kontinuálně se rozvíjející realitu reagovat a vytvářet stále lepší a lépe fungující reklamy. Mnozí mají jistě ještě v paměti významný update, který na svém systému provedl Google v roce 2016 a již tento internetový gigant vysílá do světa další, stejně významný.

Více a lépe

V roce 2016 se Google rozhodl umožnit inzerentům zvětšení zobrazovaných reklam o plných 50 % a dramaticky tak rozšířit možnosti jejich podoby. Dva roky poté je však to, co se zdálo málem věčné a již navždy dostačující, zastaralé. Na síti trávíme zase o něco více času, více vyhledáváme a chceme stále konkrétnější odpovědi. A tak stejně jako se např. Twitter odhodlal k opuštění své ikonické charakteristiky a jeho uživatelé nyní komunikují skrze 280 znaků namísto původních 140 znaků, i Google opět zvětšuje prostor pro své textové reklamy.

 

Co je nového?

Co konkrétně máme na mysli, pokud mluvíme o větším prostoru? Inzerenti nyní dostanou k dispozici hned tři nadpisy, každý o třiceti znacích (doposud to byly dva nadpisy), kterými se budou snažit o zachycení prvotního zájmu potenciálního zákazníka. Tím ale novinky nekončí. Místo dosavadního jednoho popisného řádku s 80 znaky dnes mají dva řádky o 90 znacích. K tomu, aby se pokusili odlišit od konkurence a oslovit co největší počet budoucích zákazníků, tak mají prostor plných 300 znaků, téměř dvojnásobek toho, co doposud.

Rozšířené inzeráty v Google Ads

Co dále?

Minulé rozšíření prostoru přineslo většině inzerentů významný nárůst návštěvníků, v průměru o 15-20 %. Čas ukáže, zda další update povede ke srovnatelným výsledkům. Lze doporučit nezastavovat vaše původní reklamy okamžitě ale spíše využít toho, že starší reklamy nikam nezmizí a alespoň po jistou dobu používat oba formáty současně. To může přinést užitečné srovnání a poskytnout vám prostor i informace potřebné k maximalizaci efektivity reklam v novém formátu. Stejně tak je třeba počítat s tím, že na malých obrazovkách budou reklamy zobrazovány bez třetího nadpisu a druhého řádku, tj. ve starém formátu.

Nový update opět rozšiřuje možnosti, které Google inzerentům poskytuje a je jen a pouze na nich, zda toho dokáží správně využít.

Close Menu