fbpx

Již nejen auta: Google testuje obří obrazový formát pro reklamy ve vyhledávání

Pamatujete si ještě na to, když před pár lety představil Google velký reklamní formát pro výrobce automobilů? Zdá se, že tento formát se nyní dočká rozšíření ve svém svislém rozměru.

Jak to celé vypadá? Jednu verzi tohoto formátu s obrázkovým karuselem objevil na mobilu Glenn Cabe, redaktor webu Search Engine Land a šéf G-Squared Interactive. Reklama firmy Nike se mu zjevila na brandově nespecifický dotaz „what are the best running sneakers“ (jaké jsou nejlepší běžecké tenisky). Formát obsahuje několik úrovní nadpisů a velký carousel obrázků s popisky pod nimi. Uživatelé mohou klasicky projíždět jednotlivé obrázky. Kliknutí na některý z nich je přenese na stránku, na které se nachází všechny obrázky a jejich popisky. Karta s odkazem na web inzerenta se nachází v dolní části stránky. Stejně jako u každé jiné textové reklamy platí, že kliknutí na titulek vás přenese přímo na stránky inzerenta. 

Testování a zase testování.

Rozšíření je pro tuto chvíli pouhým testem. „Stále se snažíme testovat nové způsoby, jak vylepšit zkušenost našich inzerentů i uživatelů, v tuto chvíli ale nemáme nic konkrétního, co bychom chtěli oznamovat“, tak zněla odpověď mluvčího Google, když byl na novou funkci dotázán.

Proč by vás to mělo zajímat? 

Google zkoušel zakomponovat obrázky do reklam ve vyhledávání několika způsoby – tím posledním jsou potom tzv. visual sitelinks (obrázkové odkazy na podstránky). Tento větší a okázalejší formát má potenciálně velký dopad a vyžaduje od inzerentů ve skutečnosti jen málo, ti totiž pravděpodobně mají (zvláště ve vertikálním formátu) dostatek kvalitních produktových fotografií k dispozici.

To, zda se funkce skutečně dočká plnohodnotného nasazení, bude samozřejmě záležet na její výkonnosti. Větší reklamy vedou typicky k vyšší míře zapojení a Google také z reklam v Nakupování dobře ví, že vysokou míru zapojení podporují i obrázky. Jak to ale bude u těchto nových reklam s konverzemi? Když byly spuštěny zmíněné reklamy pro automobilky, Toyota uvedla, že zaznamenala více konverzí při nižší ceně za akci v porovnání se standardní textovou reklamou. Koneckonců, tento formát pro výrobce automobilů je používán od roku 2016 a to znamená, že Google měl tři roky na sběr dat o jejich výkonnosti.

Na výše uvedeném je zajímavé i to, že testovací reklamy se zobrazovaly u brandově nespecifického vyhledávání, neboť reklamy pro automobilky se zobrazovaly typicky právě na brandové vyhledávácí dotazy.

Close Menu