fbpx

Inboud marketing, který vám může přivést nové zákazníky

Inbound marketing je označení pro marketingovou strategii, prostřednictvím které směrujete potenciální zákazníky na váš web spíše, než byste přímo inzerovali své produkty či služby. Pointa spočívá v tom, že když potenciální zákazníky přivedete na svůj web, seznámí se s vaším brandem a produkty, které nabízíte. V ideálním případě zanecháte dobrý dojem a zvýšíte tak šanci na to, že se k vám návštěvníci vrátí ve chvíli, kdy budou skutečně přemýšlet o koupi.

Na druhé straně je zde tzv. outbound marketing, který označuje marketingovou strategii známou z tradičních placených médií – televizní reklamy, billboardy, postery v dopravních prostředcích atd. Reklamy tohoto typu spojuje to, že se snaží o přímou propagaci produktu nebo služby. Outbound marketing přináší váš produkt potenciálnímu zákazníkovi, inbound marketing přivádí potenciálního zákazníka k vám.

Proč používat inbound marketing?

Stručně řečeno: protože vám umožňuje budovat vztah a důvěru s velmi kvalitním publikem, které vykazuje aktivní zájem o vaše produkty nebo služby. To je zvláště důležité v případě, že vaše podnikání má relativně dlouhý prodejní cyklus. Pokud potenciální zákazníci věnují čas průzkumu trhu a zvažují pro a proti jednotlivých nabídek, důvěra v brand je nesmírně důležitá! Pro jaký produkt se rozhodne zákazník, který celý předchozí měsíc studoval parametry a vlastnosti jednotlivých možností na trhu? Pro produkt, který se mu občas objeví v nějakém krátkém příspěvku, nebo pro produkt se značkou o které si mohl zjistit první poslední?

Inbound marketing je zastřešující termín zahrnující mnoho unikátních taktik. Koneckonců, existuje více, než jedna jediná cesta jak přilákat potenciálního zákazníka na váš web. Pojďme se na ně podívat.

Příklad 1 – Blog

Podle HubSpotu – SaaS společnosti, která okolo roku 2006 termín inbound marketing zpopularizovala – mají marketéři, pro které je blog prioritou, 13 x vyšší pravděpodobnost na pozitivní návratnost investic (ROI). Navíc se vyplatí být konzistentní, ti kteří publikují na blogu obsah alespoň 16 x měsíčně, generují na webu 3.5 x větší provoz a 4.5 x více potenciálních zákazníků ve srovnání se společnostmi, které updatují blog pouze několikrát měsíčně.

Blog je úžasným způsobem, jak široce přijatelným způsobem odpovědět na otázky, které vaše návštěvníky (a potenciální zákazníky) pálí. Čím více informací váš blog přináší, a čím častěji jej updatujete novým obsahem, tím spíše si váš brand návštěvníci zapamatují a přiblíží se ke spodní části prodejního trychtýře.

Příklad 2 – Infografika

Bez ohledu na to, jak úžasný může psaný obsah být, lidé nemají vždy čas (nebo chuť) na čtení textů. Někdy chtějí vaši návštěvníci jenom rychlý pohled na vhodně zvolená data, nejlépe prezentovaná v esteticky příjemném formátu. Pokud tímto způsobem sdílíte opravdu cenná nebo unikátní data, je velká šance, že takováto grafika bude sama generovat zajímavý provoz a aktivitu, která je navíc dlouhodobá, lidé budou o grafu diskutovat, komentovat jej a samozřejmě sdílet. Váš brand se tak stane objektem zájmu a vy brzy uvidíte výsledky v podobě konverzí.

Příklad 3 – E-book

Benefity elektronické knihy jsou velmi podobné těm, které byly zmíněny v předchozím odstavci. Jedná se o další příležitost k rozvoji vašeho brandu jakožto autoritativního zdroje užitečných informací. Elektronické knihy, které máme na mysli, jsou obvykle nabízeny zdarma nebo výměnou za kontaktní informace. Pokud se rozhodnete začlenit ebooky do své inbound strategie – a lze to jen doporučit – neberte to na lehkou váhu. Mějte na paměti, že píšete knihu. Z toho plyne, že tento formát byste si měli vyhradit pro skutečně špičkový materiál.

Příklad 4 – Případová studie

Představte si, že jste majitel firmy, poohlížející se na trhu se softwarem pro management sociálních sítí po vhodném řešení právě pro vaše potřeby. Zatímco procházíte blog některé z firem, o jejichž produktech uvažujete, narazíte na případovou studii. Ta předkládá příběh firmy velmi podobné té vaší, která si software pořídila o rok dříve, a od té doby zaznamenává pozitivní výsledky. Software zkrátka znamenal velký posun směrem k ještě spokojenějším zákazníkům. Je přirozené, že budete přemýšlet o tom, zda v případě, že si software pořídíte také, budete z něj profitovat stejně. V tom tkví síla případové studie, ukazuje lidem, kteří se rozhodují, že právě váš produkt dokáže přinést skutečně vysokou přidanou hodnotu. Může se jednat o to rozhodující postrčení zákazníka tím správným směrem.

Příklad 5 – Webinář

Není vždy snadné vložit do psaného textu svoji skutečnou osobnost. V běžných příspěvcích na blogu je možné se trochu uvolnit a sem tam předložit čtenáři i nějaký ten vtip. V případě e-booku je to ale obtížnější, neboť by měly vykazovat jistou formalitu. Není tak příliš překvapivé, že často cítíme potřebu tyto texty poněkud „polidštit“.

A právě zde je to pravé místo pro webinář- obsah ve formě a stylu přednášky výlučně pro webové publikum. Díky tomuto formátu máte možnost přinášet vysoce cenné informace způsobem, který je ze své podstaty velmi osobní. Přítomnost reálného, živého člověka vytváří pocit přímé a osobní komunikace brandu s potenciálními zákazníky. V tom tkví hlavní výhoda webináře oproti blogu, ebooku nebo bílé knize.

Příklad 6 – Podcast

Stejně jako webinář, i podcast umožňuje spojit váš brand s vaší osobností. Ve chvíli, kdy se potenciální zákazníci rozhodují o koupi, díky podcastu si na vás mohou vzpomenout jako na zdroj cenných a důvěryhodných informací. Tvorba podcastu navíc nevyžaduje speciální technické vybavení, plně postačí počítač, mikrofon a někdo, kdo má alespoň trochu přijatelný hlasový projev.

Příklad 7 – optimalizace pro vyhledávače

Jak lépe zakončit tento přehled než se strategií, která má moc zefektivnit všechny předchozí? SEO je zastřešujícím termínem odkazujícím na řadu praktik, která můžete (a měli byste) využívat proto, abyste učinili svůj obsah viditelnějším na stránce výsledků vyhledávání.

Nezáleží na tom, jak uhlazený váš ebook je, nebo na tom, jak skvěle zní váš podcast, pokud je vaši potenciální zákazníci nejsou schopní nalézt mezi organickými výsledky vyhledávání. Závěr je jediný – je třeba je dostat na stránky výsledků vyhledávání, ideální nahoru nebo doprostřed. Jinak na svůj web nikoho nedostanete.

On-page SEO zahrnuje vše, co můžete provést přímo na svém webu, abyste učinili svůj obsah viditelnějším na stránkách výsledků vyhledávání. Na makro-úrovni to znamená tvorbu vysoce kvalitního obsahu orientovaného na reálného návštěvníka. Jednoznačně jde o obsah, který skutečně odpovídá na otázky uživatelů a pomáhá jim v řešení problémů. Na mikroskopické úrovni jde o optimalizaci obsahu na konkrétní klíčová slova a zajištění toho, že obsah bude relevantní pro návštěvníky hledající jim odpovídající, konkrétní informace.

Pojem Off-page SEO zastřešuje činnosti prováděné mimo váš web. Jeho cíl lze obecně popsat jako snahu o získání odkazů vedoucích na váš obsah, které se nacházejí na důvěryhodných webech. Každý takový odkaz naznačuje vyhledávačům, že váš obsah je skutečně kvalitní a stojí za to jej posunout na horní příčky mezi organickými výsledky vyhledávání.

Zjednodušeně řečeno – SEO je významnou součástí inbound marketingu, neboť lidé nenavštěvují weby, o kterých neví, že vůbec existují!

Závěr a shrnutí

Ne všechny tyto způsoby musí být nutně ideální právě pro vás. Ve skutečnosti si můžete vybrat třeba jen jednu nebo dvě taktiky, které budou dobře zapadat do vaší širší marketingové strategie. Neexistuje žádná zázračná formule, která z vás udělá geniálního praktika inbound marketingu a zajistí úspěch všemu co děláte. Stejně jako v jiných oblastech marketingu, jedná se o proces sestávající s testování, zkoušek a nevyhnutelných chyb.

Close Menu