fbpx

Jak na automatizaci reklamního obsahu a klíčových slov?

Článek pojednává o specificích automatizace pro Google reklamy, používaných s cílem zefektivnit je bez toho, aniž by přemíra automatizace byla na škodu. Diskutovány budou reklamní obsah a klíčová slova a také způsoby, jak u těchto základních kamenů vašich vyhledávacích kampaní ušetřit čas bez nutnosti obětovat výkon. Žádná z těchto strategií vám samozřejmě neumožní ponechat kampaň zcela bez dozoru, na stoprocentní automatizaci jsou uvedené oblasti až příliš důležité, ušetřit čas vám však pomohou. O své skvělé výsledky přitom nepřijdete!

Typy shod klíčových slov

Nejsnazší formou expanze klíčových slov ve vyhledávacích kampaních je zavedení vícero z mnoha dostupných typů shody. Každá má svoji vlastní úroveň přísnosti, s jakou páruje klíčová slova s dotazy vyhledávačů. V případě, že si potřebujete udržet vysokou míru kontroly, lze doporučit použití přesné a frázové shody, neboť v těchto případech existuje pro vaše klíčová slova nejmenší množství proměnných.

  • Co funguje?

Hledáte-li přidanou hodnotu zvýšení objemu provozu bez přidávání dalších klíčových slov, zkuste otestovat modifikovanou širokou shodu. Tento typ shody vám umožňuje udržet si úroveň kontroly tak, že navrhnete jistá „kořenová“ klíčová slova se znaménkem „+“. Budete schopni generovat dodatečný objem s variacemi klíčových slov, které jsou stále relevantní pro ty kořenové.

  • Na co si dát pozor?

Široká shoda je typ shody, který byste měli používat velmi střídmě. Používáte-li všechny tři typy shody zmíněné výše a stále hledáte další objem vyhledávání, široká shoda může stát za malý test, lze ale doporučit, abyste nejprve využili všechny strategie uvedené níže, neboť široká shoda je známá pro vysoký objem provozu, nicméně s malou relevancí k originálním klíčovým slovům.

Tabulky příležitostí a doporučení

  • Co funguje?

Tabulka doporučení v Google si prošla v minulých letech nesmírně výrazným vývojem. V současnosti se na těchto místech nachází návrhy na nová klíčová slova pro váš účet vybraná na základě výkonnosti. Tato klíčová slova mohou být do konkrétních reklamních skupin přidána velmi rychle, pouhým kliknutím.

  • Na co si dát pozor?

Lze rozhodně doporučit, abyste si předtím, než je skutečně převezmete, takto navržená klíčová slova velmi pečlivě prošli, neboť se jedná o slova se vztahem k vašim klíčovým slovům, která ale nejsou vybírána na základě konverzní výkonnosti. Pokud se vám návrh nelíbí, lze jej skrýt a již vám nebude znovu nabízeno. Ta klíčová slova, která se vám líbit budou, můžete přidat buď přímo z tabulky, nebo skrze účet a tvorbu nové reklamní skupiny specifické pro toto klíčové slovo a jeho blízké varianty. V takovém případě budete moci lépe posoudit jeho výkonnost.

Skripty

Skripty Google Ads nejsou něčím, co byste mohli snadno vybudovat od základů, naštěstí je zde mnoho inzerentů, kteří pravidelně tvoří celou řadu skriptů a postují je i pro nás ostatní.

  • Co funguje?

Nelze nezmínit jeden konkrétní skript, který si za dobu své existence získal srdce mnoha uživatelů pátrajících po nových klíčových slovech: skript N-grams. Tento skript umožňuje inzerentům analyzovat reporty z vyhledávání mnohonásobně rychleji ve srovnání s jejich ručním procházením „řádku po řádce“. Report může rozdělit vyhledávací dotazy na sérii frází s jistým omezením počtu slov, od jednoslovných až po sedmislovné fráze k analýze. To umožňuje uživatelům lépe porozumět tomu, které fráze vykazují v rámci účtu dobrou výkonnost a které nikoliv.

  • Na co si dát pozor?

Pořád budete muset provádět ruční změny, kontrolovat nová klíčová slova nebo přidávat ta negativní, uvedený skript ale může ušetřit při analýze poměrně hodně času.

Využití dynamických vlastností reklam

Čas lze ušetřit nejen automatizací v oblasti klíčových slov, ale také v oblasti tvorby reklamního obsahu pro kampaně. Níže jsou uvedené tři dynamické funkce reklam nabízené platformou Google Ads, každá může být spuštěna jednoduchým příkazem složené závorky („{”) na obrazovce tvorby reklamy. V takovém případě vyskočí pop-up okno nabízející tři různé volby. Pojďme si je projít jednu po druhé

Vložení klíčového slova (Keyword Insertion)

V minulosti byla tato funkce známá pod pojmem „vložení dynamického klíčového slova“ a jedná se o tu nejzákladnější verzi dynamické reklamy. S touto funkcí mohou být klíčová slova vkládána do reklamního obsahu v reálném čase, což umožňuje inzerentům vytvořit obsah v podobě obecného sdělení, do kterého bude ale vloženo specifické klíčové slovo, jež učiní tento obsah pro vyhledávajícího relevantním v míře, která závisí na konkrétní situaci.

  • Co funguje?

Uveďme si jako příklad cestovní kancelář, která bude požadovat, aby reklamní obsah reagoval na konkrétní lokaci, kterou lidé vyhledávají. S funkcí vkládání klíčových slov může reklamní titulek vypadat např. jako „Zájezdy do zahraničí na míru“ s tím, že podle konkrétního uživatele a jeho vyhledávacího dotazu se mění na „Zájezdy do Itálie na míru“, „Zájezdy do Francie na míru“ atd. Je třeba samozřejmě počítat s omezením počtu znaků v titulku.

  • Na co si dát pozor?

Funkci vkládání klíčových slov je nejlepší používat v případech, kdy nejsou kampaně příliš specifické co do tématu a reklamní obsah nelze ušít na míru každému specifickému klíčovému slovu. Pokud je to i váš případ, jako první je na místě pokusit se o restrukturalizaci a tvorbu kompaktnějších a lépe rozdělených reklamních skupin a kampaní, funkce Keyword Insertion ale může pomoci minimálně v mezičase, než se vám je podaří vytvořit.

„IF“ funkce

Funkce IF umožňuje inzerentům vytvářet v rámci reklamního obsahu logické řetězce IF – THEN v závislosti na zařízení uživatele nebo na konkrétním publiku, ke kterému se uživatel řadí.

  • Co funguje?

Tato funkce umí být neuvěřitelně mocná ve chvíli, kdy máte připravené rozdílné části „Call to action“ pro uživatele desktopů a mobilů nebo pokud chcete nabídnout určité části svého publika zajímavou slevu apod. Možností a nápadů na použití funkce IF je na internetu velké množství, zkuste se některými inspirovat!

  • Na co si dát pozor?

Pokud využijete funkci IF k tvorbě různých „call to action“ výzev, nebo zahrnete do reklamního obsahu speciální nabídky podmíněné zařízením či konkrétním publikem, vždy je velmi důležité, aby tento obsah korespondoval s obsahem vaší vstupní stránky. Ujistěte se, že nenabízíte 20% slevu vracejícím se zákazníkům a ve chvíli, kdy se dostanou na vstupní stránku, není po ní ani vidu ani slechu. Možností je např. speciální promo kód v reklamním obsahu, který následně uživatel může na vstupní stránce využít.

Odpočty

  • Co funguje?

Odpočty jsou skvělým řešením ve chvíli, kdy potřebujete ve svých reklamách vytvořit dojem naléhavosti nebo propagovat nějakou časově omezenou nabídku. Odpočty umožňují inzerentům vytvořit reklamu, která bude obsahovat odpočet do konce konkrétní akce. Vše, co jako inzerent musíte udělat, je vyplnit editor a o zbytek se postará sám Google. Pokud používáte limitované nabídky tohoto typu často, odpočty pro vás mohou představovat skvělý způsob, jak podnítit u svého publika aktivitu bez toho, abyste museli reklamní obsah neustále ručně editovat kvůli sdělení, kolik času ještě zbývá do konce akce.

  • Na co si dát pozor?

Jakmile vámi definovaná akce skončí, reklamy se přestanou zobrazovat. Je proto důležité mít v reklamní skupině i aktivní reklamy bez odpočtu, abyste svému brandu zajistili viditelnost i poté, co skončí promo akce.

Jedna strategie pro klíčová slova a reklamy: Dynamické reklamy ve vyhledávání

Pokud se vám nedostává času a hledáte způsoby, jak zefektivnit management klíčových slov i kompletních reklam, dynamické reklamy ve vyhledávání pro vás mohou být tou pravou volbou. Dynamické reklamy ve vyhledávání tvoří podstatu mnoha účtů již několik let a představují prověřenou taktiku pro úsporu času, který musí inzerenti účtu věnovat.

Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou na rozdíl od klíčových slov v klasických kampaních ve vyhledávání funkcí vašich stránek. To znamená, že místo toho, aby vkládali klíčová slova, marketéři zadají URL webu, stránky nebo zdroj s vícero adresami.

To ale není všechno, Google totiž vytvoří i dobrou polovinu výsledné reklamy ve vyhledávání, včetně titulku a vstupní stránky. Inzerent musí zadat pouze popis a zmíněné URL, o zbytek se postarají vyhledávače.Pokud se s nimi zachází chytře, DSA mohou být skutečně užitečným nástrojem.

Mějte vždy na paměti, že klíčová slova a reklamy jsou základem vaší strategie a vy si to s nimi nesmíte ulehčovat až příliš. Určité možnosti automatizace ale existují a mohou vám pomoci ušetřit jistou porci času, který pak můžete věnovat něčemu jinému.

Close Menu