fbpx

Jak připravit kampaně na Vánoce?

Blíží se klíčová sezóna všech prodejců – Vánoce. Jak na ni připravit vaše PPC kampaně? Sepsali jsme pro Vás ty nejužitečnější tipy z webináře Google Voice of Ads.

Hlavní sezóna začíná výprodejem Black Friday v druhé polovině listopadu a trvá až do povánočních a lednových výprodejů. V tomto období roste objem vyhledávání až o 36 % a zároveň se vyhledávání uživatelů odehrává každým rokem dříve, tzn. stále méně nechávají nákup dárků na poslední chvíli. Zároveň se více hledají spíše obecné kategorie než konkrétní produkty, kdy nárůst vyhledávání se zvyšuje až o 64 %.

Strategie pro kampaně ve vyhledávání

Lidé hledají dárky a tipy na ně nejčastěji právě přes samotné vyhledávače. Abyste pokryli co nejvíce relevantních dotazů, pracujte s frázemi a zkuste do kampaní jako samostatnou sestavu přidat Dynamic Search Ads (DSA). Tím dosáhnete pokrytí i těch frází, která ještě nemáte přidána přímo jako klíčová slova. S dobrým pokrytím vyhledávacích dotazů souvisí i to, aby každá vaše reklamní sestava obsahovala alespoň tři textové inzeráty.

Ruku v ruce se zvýšeným objemem vyhledávání je nutné hlídat si to, aby rozpočty vašich kampaní nebyly omezené a vy tak v průběhu dne nepřicházeli o zobrazení, prokliky a možné nákupy. Na to vás Google Ads díky metrice podílu ztracených zobrazení z rozpočtu a také samostatném upozornění o omezeném rozpočtu u dané kampaně.

V neposlední řadě, buďte kreativní a odlište se od konkurence. Dobrým sluhou vám v tom mohou být rozšíření o propagaci a rozšíření o popisky. Nabízíte vánoční akci, dopravu zdarma nebo speciální servis? Tak o tom dejte zákazníkům vědět!

Strategie pro kampaně Nákupy Google

Nedávno představenou novinkou v Google Ads jsou Chytré kampaně v Nákupech Google. Ty se optimalizují samy, a to na základě dostupných dat a její nastavení je velmi jednoduché. V PLA kampaních je důležité, aby se váš inzerát zobrazil na první pozici, u které je až 3x větší zájem uživatele, což řeší smart bidding (pozor, v takovém případě kampaně nesmí být omezeny rozpočtem). Pro kampaně v Nákupech Google se dále doporučuje využít strategii cílové ROAS.

Pokud chcete vědět více tipů, jak kampaně přizpůsobit hlavní sezóně, kontaktujte nás a zpracujeme pro vás analýzu vašich stávajících PPC kampaní zdarma.

Close Menu