fbpx

Jak upoutat zákazníka a udržet si ho?

Jak přemýšlíte při plánování vašich online kampaní? Berete v úvahu všechny fáze, ve kterých se mohou vaši potenciální zákazníka nacházet? Od toho, že se s vaší značkou uživatel teprve seznámil až po to, abyste byli schopni z nich udělat loajálního zákazníka, který se bude pravidelně vracet? Jak toho dosáhnout?
Tzv. sales funnel se dělí na tři základní fáze, ve kterých se zákazník může nacházet, od povědomí o vaší značce/produktu, přes zvažování až po akci, ideálně konverzi. Přitom v každém stádiu byste měli se zákazníkem komunikovat trochu jinak.

1. Povědomí. Představte si, že zákazník o vás nikdy neslyšel. Pokud chcete oslovit nové potenciální zákazníky, co směrem k nim budete komunikovat a jak.
Pokud budete představovat zcela nový produkt nebo brand, zvolíte spíše obsahovou kampaň nebo video, při kterých dosáhnete širokého zásahu. Dokud lidé produkt neznají, nebudou ho hledat. Vyvolejte v nich zájem o váš produkt. Přiveďte je na váš web a představte jim, co nabízíte.
V této fázi se uživatel “rozkoukává” a vy tak musíte dobře zvážit, jaké informace mu poskytnete, abyste jej dostali do další fáze – zvažování.

2. Zvažování. Zákazník už o vás ví, možná už byl u Vás na webu a provedl nějakou interakci, např. si prohlédl detail produktu. Ale ještě nekonvertoval. Jak to zajistit?
Nebojte se zákazníkovi připomenout, například remarketingem. Zanechal u vás zákazník při první návštěvě nějaký kontakt? Pak se nebojte ho oslovit, např. formou emailingu. A nebojte se v emailu komunikovat osobní formou, oslovujete přece konkrétního člověka. Nabídněte potenciálnímu zákazníkovi něco navíc, abyste jej přesvědčili o tom, že to stojí za to. Nabídnete mu dopravu zdarma, dárek k nákupu, prodlouženou záruku? Zkuste přemýšlet z jeho pozice a odpovědět si na otázku, proč by si měl vybrat zrovna vás.

3. Akce. A teď byste si mohli říct, že je hotovo. Z potenciálního zákazníka se stane platící.
Ale je to skutečně tak snadné? Bude po přidání zboží do košíku proces dokončení nákupu jednoduchý, na pár kliknutí? Zkuste pátrat i po tom, zda zákazníci těsně před dokončením nákupu neodejdou, a pokud zjistíte že ano, pak pátrejte po příčině. A v momentě, kdy zákazník objednávku dokončí to vůbec nekončí. Dozví se zákazník jednoduše, kdy bude objednávka odeslána, kontaktujete ho?
A nekončí to ani odesláním zboží. Jaké kroky podniknete, aby se zákazník vrátil a objednal znovu? O tom zase příště!

Close Menu