fbpx

Jak zkombinovat SEO a PPC pro ještě lepší výsledky

SEO a PPC mohou být oddělené marketingové kanály, které hrají unikátní role a mají rozdílný účel, oba ale hrají za stejný tým. Cílem SEO i PPC je přitáhnout návštěvníky na váš web. Vyvstává tak pro ně otázka, zdali kombinovat obě praxe současně, nebo se omezit pouze na jednu. Snaha nalézt odpověď na tuto otázku se nicméně většinou zredukuje na odhad rozpočtu.

Mezi SEO a PPC ale nemusíte vždy volit, profitovat můžete z obou, dokonce i při napjatém rozpočtu. Začněte tím, že si srovnáte své priority a volte své strategie moudře. V následujícím textu jsou uvedeny některé tipy a triky, jak skloubit SEO Aa PPC ve vašem businessu.

Nové aplikace pro staré SEO nástroje

Zatímco pro jednoho mohou být long-tail klíčová slova staromódním nástrojem, jiný v nich může vidět zlatý důl. Ať už se řadíte k jakémukoliv z těchto typů, long-tail klíčová slova vám mohou pomoci identifikovat negativní klíčová slova, která ve vaší PPC kampani nefungují. Například, lidé hledající návod, jak vyrobit přání k narozeninám díky negativním klíčovým slovům neuvidí reklamu na koupi tištěných narozeninových přání. Identifikace negativních klíčových slov je win-win scénářem, neboť uživatelé díky nim nemusí ztrácet čas s irelevantními zdroji a vy nemusíte platit za zbytečné prokliky.

Dostaňte ze svých PPC dat to nejlepší

Věnujte pozornost reklamním textům, které si vedou zvláště dobře. Můžete jej totiž přetavit v SEO-friendly obsah. Použijte své nejlepší PPC texty například v meta popiscích webu. Další možností je sledování vašich nejvyšších hodnot míry prokliku, z nichž lze odvodit, která témata jsou nejpopulárnější. Rozviňte je nadále do nových blogových příspěvků, abyste na web přitáhli více organického provozu.

Vše je o klíčových slovech

Využití dat o klíčových slov z vašich PPC kampaní pro vývoj chytrého SEO plánu není noý koncept, stále ale stojí za zmínku. PPC reklamy poskytují ověřenou a spolehlivou cestu k otestování vašich klíčových slov.

Marketérům umožňují vidět která slova byla vyhledávána, proklikávána a konvertována. Tato informace pak pomáhá zjednodušit celý proces tvorby SEO strategie.

Některé weby zpočátku nepoužívají reklamy a rozhodnou se pro koncentrování veškeré snahy do tvorby SEO strategie. Ve chvíli, kdy následně začnou i s PPC kampaní, seznam organicky konvertovaných klíčových slov už mají v takovém případě po ruce.

Nikdy není pozdě začít kombinovat SEO a PPC pro dosažení lepší viditelnosti webu. Nejlepším způsobem je nicméně případ, kdy jsou oba přístupy zastoupeny ve vaší marketingové strategii již od začátku.Když jsou zkombinovány, nemusíte čekat až se vaše stránky organicky objeví na stránce výsledků vyhledávání abyste získali data o provozu.

Vraťte návštěvníky zpět na váš web

I v případě, že vaše úsilí vložené do SEO již začalo nést ovoce a pomohlo webu umisťovate se výše, na oslavy je ještě příliš brzo.

Potenciální zákazníci mohou rychle změnit názor a opustit váš web z celé řady důvodů. Možná budou chtít porovnat váš produkt a jeho ceny s těmi, které nabízí jinde a bude pak obtížné zajistit, aby se k vám vrátili.

Chytněte proto své návštěvníky pevně a snažte se, aby změnili názor ve váš prospěch co nejhladším a nejvlídnějším remarketingovým způsobem. Abyste uživatele přilákali zpět, sledujte, o jaké produkty měli zájem a ukažte jim později příslušnou reklamu. Bude sloužit jako užitečné připomenutí uživateli a příležitost pro váš web k získání dalších klientů.

Pro uživatele je mnohem jednodušší kliknout na reklamu, než hledat vysněný produkt znovu od začátku. Kombinujte SEO a PPC taktiky abyste motivovali návštěvníky k opětovné návštěvě vašeho webu a úspěšnému dokončení jejich nákupu.

Pamatujte také, že zatímco chytré placené reklamy mohou přilákat uživatele zpět na váš web, příjemná uživatelská zkušenost a užitečný obsah promění návštěvníky v platící zákazníky.

Budujte svou značku s PPC i SEO

PPC reklamy mohou být využity více způsoby než jen jako propagace vašich služeb nebo vašeho zboží. Buďte kreativní a pozte svému brandu pečlivě připravenými PPC texty a blogovými příspěvky s potenciálem přinášet konverze. Provozování placených reklam ve vyhledávání zve na váš web právě ty správné lidi. Neřešte, pokud uživatelé nejprve vaši reklamu přeskočí a přesunou se k dalším stránkám.

Viditelnost je zásadní. S tím, jak bude váš brand obecně známější, bude na vaši reklamu klikat více lidí, pro které bude již povědomý. Čím více místa zabírá váš brand na stránce výsledků vyhledávání pro relevantní klíčová slova, tím lépe.

Příkladem je reklama, která poskytuje užitečnou, zajímavou a výstižnou informaci. Všichni mohou vidět možnosti, co a jak koupit, a slevový kód přidává motivaci k prokliku. Stránka, kterou uživatel po prokliku uvidí je rovněž nesmírně důležitá. Ujistěte se, že má relevantní obsah a vyznačuje se takovým designem, který provede návštěvníky celou cestu až k dokončení nákupu nebo jiné konverze. Pokud uživatel objeví atraktivní příležitost, očekává, že ji na vstupní stránce najde zpracovanou dostatečně detailně, nezklamte jej.

Buďte opatrní s vašimi marketingovými řešeními

Ne každá kreativní kombinace PPC a SEO bude úspěšná. Rok 2010 byl pro společnost BP těžký kvůli havárii její ropné plošiny v Mexickém zálivu. Při pokusu napravit reputaci firmy spustili marketéři BP speciální PPC kampaň.

Pokaždé, když někdo vyhledával na Google výraz „ropná skvrna“, první věcí, která se mu na obrazovce zobrazila, byla placená textová reklama. Odkaz vedl na speciální článek na webu BP popisující snahy firmy o likvidaci škod.

Na první pohled to může vypadat jako výborný nápad a způsob, jak z korporace, která nese vinu na ekologické katastrofě, udělat zodpovědnou firmu.

Nicméně, pro mnoho lidí bylo zklamáním, že BP utrácí tak významné prostředky za reklamu, místo aby je použila na skutečné řešení problému. Kritici obvinili BP z toho, že se pomocí této reklamy snaží odvést pozornost od organických výsledků vyhledávání (zprávy, názorové články apod.).

Lekce, která z toho plyne spočívá v poznání, že neobvyklá PPC kampaň k vylepšení povědomí o brandu a nápravě reputace může být dobrý nápad, ale před spuštěním je třeba věnovat pozornost i jejímu morálnímu a sociálnímu rozměru.

Finální myšlenky

Někteří marketéři stále považují PPC a SEO za dvě zcela oddělené entity. Speciálně se jedná o běžnou věc mezi mladými marketéry a malými podnikateli, jejichž marketingové kampaně se často vyznačují nejasnými cíly.

Výše uvedený text má za cíl ukázat, jak může kombinace SEO a PPC vést k překvapivě dobrým výsledkům.

Provozujete-li organické i reklamní kampaně současně, máte k dispozici více dat k analýze. Můžete objevit více překvapivých detailů o svém cílovém publiku a využít je pro odpovídající úpravy a opravy svých PPC a SEO strategií.

Mějte na paměti, že jak SEO, tak PPC je třeba průběžně adaptovat na změny v Google algoritmech. Právě tak lze pomoci webům plnit nové požadavky a udržet si vysoké pozice.

Sledujte proto významné změny a nezapomeňte vždy pravidelně provést update SEO a PPC strategií.

Close Menu