fbpx

Nejdůležitejší PPC trendy pro rok 2019

Rok 2018 byl pro svět PPC marketingu významný a plný důležitých událostí. Byli jsme svědky masivních změn u Google, mezi které rozhodně patřil re-branding z AdWords na Google Ads. Zapomenout nesmíme ani na nové uživatelské rozhraní či start řady nových typů kampaní, zavedení nových funkcí, nástrojů i možností cílení.

Co nás ale čeká v roce 2019? Následující text shrnuje názory významných zahraničních osobností z oboru PPC. Podobná anketa minulý rok vyzněla ve prospěch zavádění prvků umělé inteligence, hlasového vyhledávání, přesného cílení na publikum a automatizace. V roce 2019, prakticky všichni dotazovaní uváděli dva trendy, publikum a automatizace. To je ale jen začátek!

Zde je 8 nejvýznamnějších trendů, které se podle 28 osobností PPC marketingu vyplatí sledovat v roce 2019 a které pokrývají témata od placeného vyhledávání po remarketing.

1. Publikum, nikoliv klíčová slova

Aaron Levy z Elite SEM věří, že rok 2019 bude rokem, kdy zemřou klíčová slova s tím, že zájem zadavatelů reklamy se bude přesouvat od různých typů shody ve výrazech spíše ke kontextu a konkrétním lidem. „Již dlouho se to chystá, vyhledávače nám již poskytly celou řadu nástrojů, které doplňují klíčová slova a přinášejí další možnosti, jak s nimi zacházet“, říká Levy a dodává: „Opravdu věřím, že příští roku bude počátkem konce pro klíčová slova coby primárního vyhledávacího parametru.“

Ne všichni jsou tak striktní a odváží se označit klíčová slova za mrtvá. I ti, kteří jsou v tomto ohledu opatrnější, např. Andrew Lolk ze SavvyRevenue, ale říkají, že pokud nepoužíváte publika coby parametru, děláte PPC špatně.

Purna Virji (Microsoft, senior manažer programu Global Engagement), navrhuje inzerentům strávit více času při soustředění na vytváření a optimalizaci vašich zákaznických segmentů. „Ponořte se do této problematiky co nejhlouběji tak, aby bylo vaše reklamní sdělení co nejrelevantnější, a tak personalizované a osobní, jak jen je to možné“, říká a dodává: „V roce 2019 půjde o nesmírně důležitou věc!“

„Nástroj In-Market Audiences prokázal v roce 2018 svoji hodnotu a efektivitu a re-marketing založený na oslovení publika z vrcholu prodejního trychtýře může významně pomoci při vytváření celkové strategie“, dodala nakonec.

2. Automatizace a lidská inteligence

Není pravda, že by automatizace prožívala svůj nástup na scénu, ona již tam totiž je. Ve skutečnosti trend, který nyní vidíme u vyhledávačů, vyšší míru automatizace bezpochyby zahrnuje, říká Frederick Vallaeys, generální manažer společnosti Optmyzr. „Google tvrdí, že reklamy v jeho vyhledávání by měly být reklamami, které fungují pro každého, a myslí to vážně. Věří, že právě automatizace umožňuje více firmám a podnikatelům stát se úspěšnými marketéry. Můžeme tak očekávat, že se od Google dočkáme nových smart funkcí.

I Ben Wood, ředitel ve společnosti Hallam, očekává, že Google Ads budou pokračovat ve vylepšování svých vestavěných automatizačních nástrojů. „Blížíme se k bodu, kdy bude nejlepší opřít se o originální automatizační nástroje Google spíše, než je ignorovat a obracet se na nástroje třetích stran. Není žádným tajemstvím, že Google chce, aby inzerenti používali jeho automatizované bidovací strategie za pomoci zvyšování počtu datových bodů využívaných v rámci těchto bidovacích strategiích.“

Nic z toho ale neznamená, že bychom se měli strachovat o to, že i v této oblasti nás nahradí stroje. Alespoň prozatím…

3. Management účtu a role PPC marketérů

Podle Marca Poiriera, generálního ředitele firmy Acquisio, sice pokračuje umělá inteligence ve svém revolučním tažení PPC kampaněmi, to ale neznamená, že by snad byli manažeři těchto kampaní zcela mimo hru. „Skutečnost je taková, že manažeři kampaní mají nyní možnost testovat jednotlivé AI systémy a vybrat ten, který přinese jejich firmě nebo klientům nejlepší výsledky.“

Daniel Gilbert, generální ředitel společnosti Brainlabs, věří, že všichni PPC manažeři budou muset začít přemýšlet o tom, jak rozšířit své znalosti a schopnosti tak, aby odpovídaly věku strojového učení. „Zatím ještě nejsme ve fázi, kdy by umělá inteligence překonala tu lidskou, pomalu se mu ale blížíme,“ říká. „pochopit, jak využít automatizaci v kombinaci novými způsoby analýzy trhu či vícekanálovými a komplexnímu strategiemi, je pro každého, kdo se v oboru pohybuje, nutností.“

Frederick Vallaeys k tomu poznamenává, že lidé PPC profesionálové budou muset v roce 2019 volit nové strategie, aby si našli své místo ve stále více se automatizujícím světě. „Věřím, že nejlepších výsledků bude dosahováno zkombinováním sofistikovaného managementu s automatizačními nástroji vyhledávačů. Marketéři tak budou mít celou řadu příležitostí pro svůj vlastní vklad a prokázání svých schopností.“

4. Atribuce a zkušenosti z multikanálové inzerce

Stále více společností se učí oceňovat fakt, že nežijeme ve světě jediného komunikačního kanálu a svůj marketing realizují napříč mnoha rozličnými platformami, říká Michelle Morgan, ředitelka klientských služeb v Clix Marketing.

Také proto Amy Bishop, majitelka společnosti Cultivative, očekává zvýšený zájem o atribuce pro různé kanály a také různá zařízení. „Je stále čím dále tím snazší vystavět dobře koordinovanou multikanálovou kampaň, jejich reportování je ale pro mnoho firem stále velkou výzvou. Očekávám, že budeme svědky vyšších investic právě do reportování a technologií atribucí, stejně jako tlak na všechny marketéry, aby dokázali propojit body odpovídající všem marketingovým kanálům i všem zařízením.“ V čem je tedy problém? V tom, že stále neexistuje dokonalé řešení, říká Morgan.

A řešení?

„Neustále ladění a upravování modelů založených na výkonu,“ tvrdí Morgan. „Žádný atribuční model není vhodný pro všechna podnikání, je na nás abychom nalezli to, co nejlépe funguje v našem konkrétním podnikání.“

5. Reklamy

Samotné reklamy, tj. zprávy, které uživatelé vidí na svém zařízení, zůstanou stejně zásadní jako kdykoliv v minulosti. „Používejte responzivní reklamy (RSA), textové reklamy i třetí nadpisy (byť ty jsou diskutabilní), hlavně ale dbejte na soudržnost vašeho reklamního sdělení, říká Geddes.

Pauline Jakober, zakladatelka a ředitelka Group Twenty Seven, dodává: „S množstvím verzí nadpisů a popisů, které máme k dispozici se dá očekávat, že marketingoví stratégové budou muset být rozvážnější ve výběru nadpisů všech úrovní. Budou muset vybírat tak, aby opravdu fungovaly s jednotlivými řádky popisu (a zapomenout nesmíme ani na rozšíření!)“

6. Video

Hopkins tvrdí, že byste měli plánovat zahrnutí obsahu pro sociální sítě (a specificky videa) do svých strategií, neboť získávají stále větší prostor na stránkách výsledků vyhedávání. „Dokonce i když nechcete utrácet za video, stále můžete YouTube využít jako cíl pro publikum vašich vyhledávacích kampaní. Je to zvláště užitečné v případě, že působíte v drahém oboru a potřebujete přesně cílit svůj rozpočet.“

Gilbert dodává, že video se vyprofilovalo jako hlavní typ obsahu na mobilních zařízeních. „Budeme svědky toho, jak budou platformy povzbuzovat inzerenty k adaptaci na updaty jako je nedávno uvedená vertikální video reklama na Google.“

7. Budování brandu

Rok 2019 bude právě o budování brandu, alespoň podle Jeffa Allena, prezidenta Hanapin Marketing. „PPC praktici se tolik soustředili na parametr návratnosti investic (ROI), že zapomněli na to, že marketing je také o vytváření poptávky po produktu a i o budování loajality k brandu. Digitální marketing se v roce 2019 přestane snažit přetvořit každé kliknutí v zisk a strategie segmentování pojme za svůj cíl.“

8. Více nových typů reklamy, rozšíření a nové funce

Rok 2019 bude pro PPC marketéry bezpochyby svědkem nástupu několika nových „známých neznámých“. Jinými slovy, sice víme, že se objeví nové typy reklam a nástrojů, nevíme ale zatím, jaké to budou.

Co tedy víme?

„Více a do dalších oborů se rozšíří formát Local Services Ads. Očekávat můžeme posun v objemu dotazů od standardní cesty klíčové slovo – textová reklama k procesu zahrnujícím vstupní stránku a začít uvažovat o lokalizaci a možnostech konverzí,“ říká Levy. „Očekávám, že reklamy začnou pronikat i do dalších částí aspektů činností Google jako jsou mapy, znalostní panely, answer boxy apod s tím, jak Google začíná monetizovat „pozici nula“ a stimuluje inzerenty, aby udrželi jejich uživatele právě na stránce vsledků vyhledávání.“

Všechny tyto trendy činí PPC marketing pro letošní rok velkou výzvou!

Close Menu