fbpx

Příprava kampaní před Vánocemi

V nedávném článku jsme definovali několik zásad, které je vhodné si u kampaní před Vánocemi pohlídat. Zejména je nutné posílit rozpočty, vzhledem k větší hledanosti. V následující vánoční sérii článků se podíváme hlouběji na optimalizaci i vyhodnocení kampaní v tomto hektickém a pro většinu prodejců i hlavním období. V tomto prvním článku se dozvíte, jak kampaně na Vánoce připravit.

Plánujte na základě dat

Pokud nejste v PPC kampaních nováčky a inzerovali jste například už v loňském roce, máte k dispozici velmi cenná data z minulých let. Na základě toho dokážete lépe odhadnout výdaje na reklamu v předvánočním období. Plánujte však vždy rozpočet flexibilně tak, abyste byli schopni rychle reagovat na velké výkyvy v objemech vyhledávání. Ty mohou nastat typicky ve dnech okolo Black Friday.

Akce (stále) táhnou

Podle průzkumů jedna třetina zákazníků uvádí, že jejich nákupy během adventních víkendů byly ovlivněny propagačními akcemi. Dopředu si tak naplánujte, jaké akce a kdy svým zákazníkům nabídnete. Velkým trhákem je samozřejmě každoročně Black Friday, někteří obchodníci navíc tuto akci protahují i na několik dní. Spousta obchodníků poskytuje i akce o adventních víkendech, kdy každý týden navyšují procento slevy.

Mobil stále po ruce

Až 76 % zákazníků se na základě vyhledávání na mobilu rozhodne pro jinou značku, nebo obchodníka. Aby vaše produkty měli zákazníci stále na očích, zařaďte do kampaní i obecnější vyhledávací dotazy. Nezapomeňte ani na sezónní dotazy, spojené s Vánocemi.

A samozřejmě zajistěte, aby byl váš mobilní web dostatečně rychlý na to, aby na něm uživatelé svůj nákup také dokončili.

Pokud máte i kamenné pobočky, dejte to zákazníkům při jejich vyhledávání na mobilu vědět pomocí rozšíření o lokalitu. U zákazníků, kteří před návštěvou pobočky byli na webu je vyšší pravděpodobnost nákupu a častěji tito zákazníci také utratí více!

Získejte více zákazníků

Před Vánocemi chcete oslovit co nejvíce zákazníků. K tomu vám v PPC kampaních dopomůže i automatizace a strojové učení. Ať už jde o stanovení chytrých cílů v kampaních, např. cílové ROAS, nebo využívání Smart kampaní v Nákupech. Podle průzkumu je u Chytrých kampaní v Nákupech Google až o 20 % vyšší hodnota konverze při podobné ceně.

A nezapomínejte ani na zákazníky, kteří se již o vaše produkty zajímali. Využijte cílení nejen na remarketingové seznamy, ale i na podobné segmenty publika a najděte tak nové zákazníky.

Toto je tedy několik tipů, na co se v kampaních před Vánocemi připravit. V příštím článku z této mini série se zaměříme na posílení kampaní během této sezóny.

Close Menu