fbpx

Statistické údaje v oblasti e-commerce, které byste měli znát

Je-li oborem vašeho podnikání e-commerce, je dobré si uvědomit, že váš byznys neexistuje ve vzduchoprázdnu, ale je součástí globálního ekosystému internetového podnikání. Právě proto je třeba věnovat pozornost širšímu kontextu, abyste mohli činit ta skutečně nejlepší rozhodnutí.

Co od vás zákazníci očekávají? Jaké jsou jejich preference? Co motivuje jejich nákupní chování? Statistiky mohou poskytnout odpovědi na tyto a další otázky a pomoci tak vytvořit celkový obraz oboru e-commerce. V následujícím textu je shrnuto 45 nejvýznamnějších statistik, které je potřeba znát.

Statistiky firmy Amazon

  • Amazon je vedoucím online prodejcem s čistým ziskem ve výši 232.88 miliard dolarů za rok 2018.
  • Program Amazon Prime má více než 100 milionů členů.
  • V USA je více než 95 milionů členů Amazon Prime.
  • Jeden nebo dva balíčky od Amazonu týdně obdrží dva z pěti amerických spotřebitelů (41 %). U zákazníků ve věku 18-25 let je to dokonce 50 % a pro skupinu 26-35 let plných 57 %.
  • Za posledních šest měsíců nakoupilo na Amazonu 83 % amerických spotřebitelů.

Klíčový důsledek? Amazon formuje očekávání zákazníků

Vezměte v potaz čísla pro Amazon Prime. 95 milionů lidí je téměř třetina americké populace. Ti všichni si zvykli na dvoudenní dodací lhůtu. Myslíte, že pochopí, pokud jim v potvrzení objednávky sdělíte, že standardní dodací doba je u vás 10 dní? Pravděpodobně ne.

Výše uvedené nás vede k závěru, že se budete muset přizpůsobit a také nabízet dvoudenní dodací lhůtu, abyste si své zákazníky udrželi. Držet krok s Amazonem není snadné, ale budete se o to muset snažit. Jinak utrpíte nevyhnutelné ztráty.

Statistiky Google Shopping

  • Průměrná doba, která uběhne mezi vyhledáním produktu na Google a jeho nákupem je 20 dní (na Amazonu je to 26 dní).
  • 35 % vyhledávacích dotazů na konkrétní produkty se do pěti dnů změní v transakci.
  • Výdaje na reklamu v Google Shopping rostly ve čtvrtém čtvrtletí roku 2018 meziročně o 43 %, což značí nejrychlejší růst za dva roky.
  • Retailoví obchodníci zaznamenali v USA 16 % nárůst v konverzích přes všechna zařízení.
  • Reklamy v Google Shopping mají vyšší míru prokliku než reklamy ve Sponsored Products a Sponsored Brands u Amazonu.

Amazon možná dominuje sektoru e-commerce, ani zdaleka ale nejde o jediné místo, na kterém zákazníci hledají produkty a realizují nákupy. Pravda je taková, že Google Shopping pro vás může být dokonce lepší volbou. Tato platforma totiž nabízí rychlejší obrat zakázek a vyšší míru konverzí vyhledávacích dotazů.

Co tohle všechno znamená pro inzerenty? Odpověď je jednoduchá: určitě využívejte Google Shopping pro propagaci svých produktů.

Close Menu