fbpx

Retargetingové taktiky pro Facebook, které stojí za vyzkoušení

I na Facebooku je retargeting velmi silnou metodou k proměně návštěvníků pasivních na ty aktivní, kteří u vás nakoupí, zaregistrují se k odběru newsletteru, stáhnou si e-book či udělají cokoliv jiného, co je cílem vašeho marketingového úsilí. Kouzlo a síla retargetingu tkví ve faktu, že cílí na vracející se návštěvníky. Ti už jistý zájem o váš produkt či službu ukázali, a právě u nich je proto šance na to, že se rozhodnou pro reálnou akci, výrazně vyšší. Opakované zobrazení reklamy je v tomto směru navíc ještě více „popostrčí“.

Retargeting v sobě ale ukrývá mnohem více, než jen opakované zobrazování přednastavených reklam všem, kdo navštívili váš web. Jak k němu tedy přistoupit a jaké strategie volit?

První pravidlo retargetingu zní – miřte co nepřesněji. Nespokojte se s jedinou reklamou a návštěvníkům různých stránek a zákoutí vašeho webu nabídněte různé reklamy, přesně podle toho, o co se při svých předchozích návštěvách vašeho webu zajímali. Rozdělte své publikum na skupiny a ukazujte jim specifické reklamy, které je o to více zaujmou. Skupiny produktů, témata článků… to vše jsou indikátory, které vám pomohou zaměřit vaši retargetingovou kampaň co nejpřesněji. Nástrojem, který vám v dosažení výše uvedeného pomůže, je Facebook audience tool. V jeho prostředí můžete s pomocí pravidel „URL“ a „contains“ vytvořit přesně definované publikum a na něj cílit těmi pravými reklamami.

Speciální skupinu návštěvníků potom tvoří lidé, kteří se o vaše aktivity skutečně zajímají. Ti, kdo navštěvují stránky typu „O nás“ nebo „Jak to funguje?“ mají pro konverzi na zákazníky přece jen větší potenciál než návštěvníci, kteří na stránkách stráví pouhých pár vteřin. Úměrně tomu se tak vyplatí do nich investovat větší část rozpočtu na kampaň. Nastavení cílové skupiny funguje stejně jako v předchozím případě, s tím, že pravidla „URL“ a „contains“ jsou definována právě s ohledem na výše uvedené.

Další skupinou, na kterou je třeba cílit, jsou ti, kdo se již začali zajímat o ceny vašich produktů. Ti o ně s největší pravděpodobností mají skutečný zájem a jsou ve fázi rozhodování. Nedejte jim možnost uniknout! Nastavte proto příslušná pravidla, definujte si tuto specifickou skupinu a v prostředcích na reklamu na nich nešetřete! To samé – a dokonce ještě ve větší míře – platí o těch, kteří již dospěli do fáze, kdy navštívili stránku typu sign-up. Jsou již téměř vaši! A postup? Ten je opět stejný.

Pokud je součástí vaší strategie i používání Google Ads, vězte, že existuje trik, který ve spojení s Facebookem přivede na váš web další návštěvníky. Klíčová slova, která vaše návštěvníky na váš web přivedla (ale ke konverzi prozatím nevedla), nechť jsou základem reklam v rámci vaší Facebookové retargetingové kampaně.

Při tvorbě retargetingové kampaně se také zamyslete nad tím, co o návštěvníkovi vypovídá doba uběhlá od jeho poslední návštěvy na vašem webu. Je samozřejmé, že větší pozornost byste měli věnovat spíše lidem, kteří vaše stránky navštívili jen před několika dny spíše než těm, kdo se tam objevili třeba před třemi měsíci.

Triků, které vaší retargetingové kampani mohou pomoci, je samozřejmě více. Např. není od věci zkusit definovat též skupiny, které sice vaši stránku navštívili, konverze je u nich ale velmi nepravděpodobná. Patří mezi ně ti, kdo na webu strávili pouze několik vteřin, ti kteří tam hledají spíše informace o potenciální kariéře apod.

Možností je zkrátka velké množství a retargeting je důležitou součástí jakékoliv Facebookové kampaně. Věnujte mu čas a odměna na sebe nenechá dlouho čekat!

Close Menu