fbpx

Statistiky opuštění nákupního košíku v e-shopech

  • Ve třetím čtvrtletí roku 2018 činila globální míra opuštění nákupních košíků v e-shopech 76,9 %.
  • 58,6% zákazníků v amerických online obchodech opustilo v uplynulých třech měsících zboží v košíku, neboť dle svých slov „nebyli připravení nákup realizovat“ nebo „web zkrátka jen procházeli“.
  • Tři nejčastější důvody pro opuštění nákupního košíku, které američtí nakupující udávali, byly: příliš vysoká cena, nutnost vytvořit si uživatelský účet a příliš komplikovaný proces platby.
  • Průměrně je otevřeno 15,21% e-mailů zaslaných jako připomínka neuzavřeného nákupního košíku. U uživatelů služby SmartrMail je v této souvislosti míra prokliku 21,12 %.
  • Průměrná hodnota zboží v neuzavřených nákupních košících je 27,12 dolarů (číslo platí opět pro uživatele SmartrMail).

Klíčový důsledek? Procento neuzavřených nákupů lze zredukovat optimalizací procesu platby a rozesíláním e-mailů s připomínkou.

Opouštění neuzavřeného nákupního košíku je další nevyhnutelnou součástí e-commerce.

Slovy Baymard Institutu: „Při vší úctě k e-commerce, velká část neuzavřených nákupů je jednoduše důsledkem způsobu, jakým si uživatelé online obchody prohlížejí a jak je používají. Mnoho uživatelů si zboží prohlíží, porovnává ceny, ukládá si jednotlivé produkty na později, posuzuje možnosti koupě dárků atd. V takových případech je jisté procento neuzavřených nákupů de facto nevyhnutelné.

To ale neznamená, že musíte přijímat aktuální míru opuštěných nákupů takovou, jaká je, a nemůžete se snažit ji změnit. Šance na to jistě existuje.

Mnohého lze dosáhnout nabídkou doručení zboží zdarma, umožněním platby neregistrovaným zákazníkům a zjednodušením procesu platby.

Navíc platí, že zákazníci, kteří opustí svůj nákupní košík, pro vás nejsou zcela ztraceni. Můžete jim napsat e-mail s připomínkou toho, že produkty, jejichž koupi zvažovali, jsou pro ně pořád připraveny.

Tyto připomínkové e-maily jsou ve skutečnosti nejprofitabilnější e-maily, jaké jako online prodejce můžete rozesílat.

„Z pohledu průměrných příjmů za e-mail, ty připomínající neuzavřené nákupy jasně dominují. Důvodem je fakt, že jsou rozesílány pouze lidem, u kterých je pravděpodobnost konverze velmi vysoká, neboť se již v procesu nákupu dostali až k samotné platbě“, vysvětluje Aaron Wiseman ze SmartrMail.

Neváhejte tedy a připomeňte se zákazníkům, kteří opustili svůj nákupní košík.

Close Menu