fbpx

Vracení zboží z online obchodů

Vracení zboží je nedílnou součástí e-commerce. Neexistuje možnost, jak se mu vyhnout. Koneckonců, lidé si v případě online nákupů nemohou zboží před zakoupením pořádně prohlédnout, osahat nebo vyzkoušet a své rozhodování zakládají jen a pouze na vašich fotografiích. Je nevyhnutelné, že čas od času nebudou některé produkty splňovat jejich požadavky.

Navíc je zde vždy možnost, že budou nefunkční nebo poškozené již z výroby. Je třeba počítat i s tím, že velká část zákazníků již nakupuje s úmyslem část zboží vrátit, tato praxe je označována jako „bracketing“.

  • 42 % amerických zákazníků vrátilo v uplynulých 6 měsících zboží, které zakoupili online.
  • 63 % nakupujících uvádí, že by si nekoupili zboží v případě, že by nemohli nalézt pravidla a podmínky jeho vrácení či reklamace.
  • Téměř 70 % zákazníků v USA říká, že svoji poslední zkušenost s vracením zboží by popsali jako „snadné“ či dokonce „velmi snadné“ a 96 % z nich by na základě této zkušenosti u daného obchodníka nakoupili znovu.
  • 59 % amerických nakupujících tvrdí, že chtějí dostávat upozornění týkající se procesu refundace.
  • 41 % amerických nakupujících uvedlo, že alespoň v některých případech využili tzv. „bracketingu“, tj. nakoupili několik verzí stejného produktu a poté vrátili ty, které jim nevyhovovali)

Klíčový důsledek? Zákazníci online obchodů očekávají možnost snadného vrácení zakoupeného zboží.

Vždy je samozřejmě možnost podniknout některé kroky k redukci počtu vrácených produktů:

  • Vždy své zboží balte tak, aby bylo co nejlépe chráněno před poškozením.
  • Mějte na svých stránkách za všech okolností přesné a aktuální informace o nabízených produktech.
  • Pomozte zákazníkům se ujistit, že daný produkt je pro ně opravdu to pravé tím, že jim o něm podáte maximum informací.

Měli byste ale také zajistit, aby vrácení nebo výměna zboží, se kterým zákazník není z nějakého důvodu spokojený, byla tak snadná, jak to jen jde. To mimo jiné znamená, že pravidla pro vrácení zboží by měla být snadno k nalezení a snadno srozumitelná. Vaši zákazníci by neměli být nuceni procházet celý váš web a hledat je. Zobrazte je na místě, které je snadno k nalezení a ujistěte nakupující, že v případě jakýchkoliv problémů budou mít šanci zboží vrátit.

Close Menu